Czy warto inwestować w reklamę małej firmy?

W naszych czasach reklama wydaje się być oczywistym rozwiązaniem: czy jest tak w istocie i czy bez reklamy faktycznie nie można zaistnieć w świadomości potencjalnego konsumenta? Wiele wskazuje na to, że tak jest w istocie.

Bez reklamy ani rusz

Rozwój Internetu i globalizacja doprowadziły do tego, że obecnie każdy człowiek, znajdujący się w zasięgu Sieci, jest w stanie dokonać zakupów z dowolnego rejonu świata, które zostaną dostarczone na wskazany przez niego adres. W związku z tym przestają mieć znaczenie naturalne granice i nawet lokalne firmy muszą konkurować z wielkimi markami z Europy Zachodniej czy Stanów Zjednoczonych. Aby mieć szansę na przebicie się w gąszczu podobnych przedsiębiorstw, inwestycja w reklamę wydaje się nieunikniona.

Reklama małej firmy – jak zacząć?

W naszym świcie nawet małe firmy skazane są na konkurencję z wielkimi firmami, które nie dość, że dysponują potężnym budżetem przeznaczonym na reklamę, to dodatkowo istnieją już w świadomości odbiorcy. Nie znaczy to jednak, że niewielka firma powinna rezygnować z reklamy: owszem, można działać na niewielkim obszarze i bazować na poleceniach od zadowolonych klientów, jednak w takich wypadkach zwykle krąg ewentualnych zleceniobiorców czy kupujących jest nieliczny. Aby zawalczyć o klienta warto szukać reklamy na szczeblu lokalnym, skupiając się przede wszystkim na miejscowej prasie, bezpłatnych gazetkach reklamowych, regionalnej telewizji czy radiu. Dobrym rozwiązaniem jest również reklama na ogólnopolskich portalach z naszej branży: dzięki identyfikacji adresu IP reklama z takiej witryny rozpozna użytkownika z rejonu naszej firmy i wyświetli mu spersonalizowaną ofertę. Jeśli podejrzewamy, że wybór taktyki reklamowej jest dla nas zbyt trudny, możemy skorzystać ze wsparcia któregoś z domów mediów, takich jak codemedia. Taka agencja przeprowadzi dla nas cały etap budowania reklamy i dodatkowo posiada specjalistyczne narzędzia, pozwalające ocenić realny przebieg kampanii (jednym z dowodów na skuteczność takiego rozwiązania jest fakt, że dobre agencje rozliczają się m.in. poprzez prowizję od obrotu reklamobiorcy).